Cookie / Süti tájékoztató
Az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása céljából. Az oldal böngészésével elfogadja ezt.
Elfogadom
1139 Budapest, Szegedi út 17. 452-4200, 452-4299

Hírek

Tájékoztató a veszélyhelyzet során elrendelt egyes egészségügyi intézkedésekről

Tájékoztató a veszélyhelyzet során elrendelt egyes egészségügyi intézkedésekről
A Kormány 157/2020. (IV. 29.) Korm. rendeletea veszélyhelyzet során elrendelt egyes egészségügyi intézkedésekről

A Kormányaz Alaptörvény 53. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, figyelemmel a koronavírus elleni védekezésről szóló 2020. évi XII. törvény rendelkezéseire,a 9. § tekintetében az Alaptörvény 53. cikk (3) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a koronavírus elleni védekezésről szóló 2020. évi XII. törvény 3. § (1) bekezdése szerinti országgyűlési felhatalmazás alapján,az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárvaa következőket rendeli el:

1. § A veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendelet szerinti veszélyhelyzet (a továbbiakban: veszélyhelyzet) ideje alatt az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X. 20.) ESZCSM rendelet 9. § (7) bekezdésében meghatározottakon túlmenően az egészségügyi szolgáltatás nyújtásának és finanszírozási elszámolásának nem feltétele a beteg személyes jelenléte, ha az ellátás sajátosságai és orvosszakmai megítélése ezt lehetővé teszik.

 

2. § (1) E rendelet alkalmazásában telemedicinának minősül az a tevékenység, amelynek célja a beteg távollétében

  • a) a beteg egészségi állapotának szakmai megítélése,
  • b) a betegségek, illetve azok kockázatának felderítése,
  • c) a konkrét betegség(ek) meghatározása,
  • d) a beteg állapotának pontosabb megítéléséhez szükséges további vizsgálatok elrendelése, gyógykezelés elindítása,
  • e) az a)–d) pont szerinti kezelések eredményességének megállapítása (távkonzultáció), valamint
  • f ) a beteg állapotának követése és diagnózis felállításatávmonitoring eszközökkel és egyéb infokommunikációs technológiák révén hozzáférhető információk alapján.

(2) Telemedicina keretében nyújtható különösen

  • a) betegirányítás távkonzultáció formájában, amely a szakorvosi távkonzultációt megalapozza,
  • b) a beteg tájékoztatására, beleegyezésére, valamint adatainak kezelésére vonatkozó nyilatkozatok fogadása,
  • c) előszűrés távkonzultáció formájában, amelynek célja a személyes találkozáson alapuló ellátás szükségességének és az egészségi állapot súlyosságának megítélése,
  • d) előzetes kapcsolatfelvétel, valamint adatgyűjtés, amely a távkonzultációt követő személyes találkozáson alapuló ellátást gyorsabbá és hatékonyabbá teszi,
  • e) diagnózis, terápiás javaslat felállítása távkonzultáció keretében, illetve távmonitoring, távdiagnosztikai eszközzel,
  • f ) gyógyszer rendelése,
  • g) korábbi, személyes találkozáson alapuló ellátást követő kontroll és utógondozás,
  • h) távkonzílium szervezése,
  • i) beutaló kiállítása,
  • j) pszichoterápia, krízisintervenció, szülőkonzultáció, tanácsadás, szupportív pszichoterápia,
  • k) fizioterápia távkonzultációs eszközzel,
  • l) szoptatási tanácsadás,
  • m) védőnői gondozás és
  • n) telefonos, online vagy más formában megvalósított tanácsadás, konzultáció.

 

4. § (1) Az egészségügyi szolgáltató a 2. §-ban meghatározott szolgáltatásokat az egészségügyi dokumentáció vezetésérére vonatkozó jogszabályokban meghatározott módon dokumentálja, valamint kialakítja a szolgáltatások nyújtására vonatkozó intézményi protokollját.

(2) Az egészségügyi szolgáltató gondoskodik arról, hogy saját intézményi informatikai rendszerében és ezáltal az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térben létrejöjjön a vizsgálat tényét és szereplőit dokumentáló eseménykatalógus-bejegyzés és egy, a vizsgálatot szakmai szempontból igazoló elektronikus kórtörténeti dokumentum.